Naar inhoud

Winkelwagen

Je winkelwagen is leeg

Algemene voorwaarden

Velari

Definities en toepasselijkheid

1.1 In deze algemene voorwaarden ("Voorwaarden") hebben de volgende termen de volgende betekenis:

  • Aanbod: het aanbod van Producten door de Bemiddelaar;
  • Bemiddelaar: Velari;
  • Bestelling: de door de Koper bestelde Producten waarvoor een Overeenkomst tot stand is gekomen;
  • Bedenktijd: de termijn waarbinnen de Consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  • Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en een Overeenkomst op afstand sluit met de Bemiddelaar;
  • Dropshipping: de Koper plaatst via de Website een bestelling, waardoor de Bemiddelaar de opdracht en volmacht krijgt om als tussenpersoon en derhalve niet op kosten en risico van de Bemiddelaar een Overeenkomst tot stand te brengen tussen de Koper en de Leverancier voor één of meer Producten, waarbij de betaling in het kader van de Overeenkomst via de Bemiddelaar verloopt en de Leverancier het Product direct aan de Koper levert;
  • Formulier: het door de Bemiddelaar ter beschikking gestelde modelformulier voor herroeping, dat een Consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht, zoals opgenomen in de bijlage bij deze Voorwaarden;
  • Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de Consument om binnen de Bedenktijd af te zien van de Overeenkomst;
  • Koper: de natuurlijke of rechtspersoon met wie de Overeenkomst tot stand komt ten behoeve van de Leverancier;
  • Leverancier: de leverancier van een Product;
  • Overeenkomst: een op afstand te sluiten of gesloten overeenkomst tussen de Koper en de Leverancier via de Bemiddelaar tot koop en verkoop van Producten, waarbij uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand tot en met het moment van het sluiten van de Overeenkomst;
  • Product: een goed dat door de Bemiddelaar via de Website middels Dropshipping wordt aangeboden;
  • Schriftelijk: elk digitaal communicatiemiddel met behulp van tekens, dat op een duurzame gegevensdrager kan worden opgeslagen en waarvan de Bemiddelaar de te gebruiken methode kan bepalen;
  • Voorwaarden: de algemene voorwaarden van Velari, die als Bemiddelaar optreedt.

1.2 Deze Voorwaarden zijn van toepassing op elk Aanbod van de Bemiddelaar, elke Bestelling en Overeenkomst, inclusief aanvullingen of wijzigingen daarop, alsmede op vervolgopdrachten.

1.3 De toepasselijkheid van algemene of (inkoop)voorwaarden van de Koper van de Bemiddelaar wordt uitdrukkelijk uitgesloten.

1.4 De artikelen 11.5, 11.6, 12, 13 en 14 van deze Voorwaarden zijn alleen van toepassing op Consumenten.

1.5 Indien één of meer bepalingen van deze Voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, blijven de Overeenkomst en deze Voorwaarden voor het overige in stand en wordt de betreffende bepaling onverwijld vervangen door een bepaling die qua strekking en werking zoveel mogelijk overeenkomt met de oorspronkelijke bepaling.

Dropshipping

2.1 De specificaties van de Aanbieding staan op de Website.

2.2 Indien de Leverancier niet in Nederland is gevestigd, wordt het bestelde Product op naam van de Koper geregistreerd. Alle extra kosten, zoals BTW, douanekosten en andere heffingen van overheidswege, komen voor rekening van de Koper.

2.3 De in het Aanbod genoemde prijzen zijn inclusief BTW en andere heffingen van overheidswege, tenzij anders vermeld.

2.4 De betaling van de Bestelling verloopt via de Bemiddelaar, waarbij de Bemiddelaar de Leverancier namens de Koper betaalt.

2.5 Het verschilbedrag tussen het door de Koper voor de Bestelling betaalde bedrag en het door de Bemiddelaar aan de Leverancier betaalde bedrag, is te beschouwen als vergoeding voor de door de Bemiddelaar geleverde diensten.

Aanbod

3.1 Elk Aanbod van de Bemiddelaar heeft een beperkte geldigheidsduur, te weten tot het moment dat een Product niet meer op voorraad of leverbaar 

is bij de Leverancier (“uitloopt”) of niet meer via de Website besteld kan worden.

3.2 Indien een Aanbod onder bepaalde voorwaarden wordt gedaan, wordt dit nadrukkelijk in het Aanbod vermeld.

3.3 Elk Aanbod is vrijblijvend. De Bemiddelaar is te allen tijde gerechtigd het Aanbod te wijzigen.

3.4 Elk Aanbod bevat een zo volledig en nauwkeurig mogelijke omschrijving van de Producten, zodat de Koper in staat is een goede beoordeling te maken. Beeldmateriaal van Producten is een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden Producten. De Bemiddelaar garandeert echter niet dat kleurweergave exact overeenkomt met de werkelijkheid. Afwijkingen kunnen in dit opzicht voorkomen.

3.5 Alle afbeeldingen en beschrijvingen van een product zijn slechts indicatief en kunnen in geval van onnauwkeurigheden en/of afwijkingen geen reden zijn voor compensatie of ontbinding van het contract, tenzij het afwijkingen betreft van de essentiële kenmerken van het product in die mate dat het daadwerkelijk een ander product betreft dan degene die de koper van plan was te bestellen.

3.6 Elk aanbod waarvan de koper redelijkerwijs kon verwachten, of had moeten begrijpen, dat dit aanbod een duidelijke schrijffout bevat of een duidelijke fout is, hoeft niet te worden nagekomen door de tussenpersoon. De koper kan geen rechten ontlenen aan een dergelijke fout of vergissing.

Overeenkomst

4.1 Behoudens de bepalingen van artikel 4.5 komt een overeenkomst tot stand op het moment van aanvaarding van het aanbod en de plaatsing van de bestelling door de koper onder naleving van de vastgestelde voorwaarden.

4.2 De overeenkomst wordt in het Nederlands gesloten, tenzij de tussenpersoon de voorwaarden en verdere communicatie in een andere taal via de website aanbiedt. In dat geval kan een overeenkomst ook in een door de koper gekozen taal worden gesloten, en de koper kan ook in die taal met de tussenpersoon communiceren.

4.3 Indien de koper het aanbod langs elektronische weg aanvaardt, bevestigt de tussenpersoon onverwijld de ontvangst van de aanvaarding langs elektronische weg, waarmee de overeenkomst wordt gesloten. Zolang de ontvangst van de aanvaarding niet door de tussenpersoon is bevestigd, kan de koper de overeenkomst ontbinden.

4.4 De tussenpersoon treft passende technische en organisatorische maatregelen om de elektronische overdracht van gegevens te beveiligen en zorgt voor een veilige omgeving. De tussenpersoon zal passende beveiligingsmaatregelen nemen wanneer de koper in staat is om elektronisch te betalen.

4.5 De tussenpersoon kan informeren of de koper aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals alles wat relevant kan zijn voor een verantwoorde contractsluiting. Heeft de tussenpersoon gegronde redenen om de overeenkomst niet aan te gaan, dan is hij gerechtigd de aanvaarding of de bestelling te weigeren of de uitvoering onder bijzondere voorwaarden te stellen.

4.6 De koper zorgt ervoor dat alle informatie die de tussenpersoon als noodzakelijk aangeeft of die de koper redelijkerwijs had moeten begrijpen voor de uitvoering van de overeenkomst, tijdig aan de tussenpersoon wordt verstrekt. Indien dergelijke informatie niet tijdig aan de tussenpersoon wordt verstrekt, heeft de tussenpersoon het recht om de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de koper de extra kosten in rekening te brengen die zijn ontstaan door de vertraging tegen de gebruikelijke tarieven van de tussenpersoon.

4.7 De tussenpersoon is niet aansprakelijk voor enige schade die voortvloeit uit het feit dat de tussenpersoon heeft vertrouwd op onjuiste en/of onvolledige informatie van de koper, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid de tussenpersoon bekend was.

Prijs

5.1 De prijzen vermeld in de aanbieding zijn gebaseerd op de op het moment van het sluiten van de overeenkomst geldende kostenelementen, zoals: invoer- en uitvoerrechten, vracht- en lossingskosten, verzekering en eventuele belastingen en heffingen. Alle voordelige en nadelige verschillen op het moment van aankomst, vertrek of levering komen ten goede aan de koper of komen voor zijn rekening.

5.2 De prijzen in de aanbieding zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Er wordt geen aansprakelijkheid aanvaard voor de gevolgen van druk- en zetfouten. In geval van druk- en zetfouten is de tussenpersoon niet verplicht het product tegen de onjuiste prijs te leveren.

5.3 Een samengestelde aanbieding verplicht de tussenpersoon er niet toe om een deel van de in de aanbieding of offerte opgenomen goederen te leveren tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.

Conformiteit en Garantie

6.1 Met inachtneming van de relevante bepalingen in de Algemene Voorwaarden voldoen de producten aan de overeenkomst, de specificaties vermeld in de aanbieding, de redelijke eisen van betrouwbaarheid en/of bruikbaarheid en de op de dag van het sluiten van de overeenkomst geldende wettelijke bepalingen en voorschriften.

6.2 De tussenpersoon wijst erop dat bepaalde producten een beperkte minimale houdbaarheidsdatum hebben die op het desbetreffende product is vermeld. De koper moet rekening houden met deze houdbaarheidsduur om de kwaliteit en veiligheid van het product te waarborgen volgens de garantie van de leverancier.

6.3 Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten moeten binnen vier (4) weken na levering schriftelijk aan de tussenpersoon worden gemeld. De producten moeten in hun originele verpakking en in ongebruikte staat worden geretourneerd.

6.4 De garantieperiode van de tussenpersoon komt overeen met de garantieperiode van de fabrikant. De tussenpersoon is echter nooit verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor een individuele toepassing door de koper, noch voor enig advies met betrekking tot het gebruik of de toepassing van de producten.

6.5 In geval van een garantieaanspraak zal de tussenpersoon naar eigen keuze vervanging of reparatie leveren. In geval van vervanging zijn de kosten van retourzending voor rekening van de koper.

6.6 De garantie is niet van toepassing indien het gebrek is ontstaan als gevolg van onjuist of oneigenlijk gebruik, of wanneer de koper of derden wijzigingen aan het product hebben aangebracht of hebben getracht aan te brengen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de tussenpersoon.

6.7 Indien de tussenpersoon garantie verleent op de door hem geleverde producten, is de garantie beperkt tot de garantie die door de fabrikant van het desbetreffende product wordt verstrekt, tenzij anders vermeld.

Levering en uitvoering

7.1 De tussenpersoon zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid betrachten bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten.

7.2 Als plaats van levering geldt het adres dat de koper aan de tussenpersoon kenbaar heeft gemaakt.

7.3 Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de tussenpersoon geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de koper hiervan uiterlijk één maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. In dat geval heeft de koper het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden.

7.4 Na ontbinding conform het vorige lid zal de tussenpersoon het bedrag dat de koper betaald heeft onverwijld terugbetalen.

7.5 Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de tussenpersoon tot het moment van bezorging aan de koper of een vooraf aangewezen en aan de tussenpersoon bekendgemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

7.6 De tussenpersoon is gerechtigd om bij levering van grote orders in delen te leveren. Eventuele extra kosten van de nalevering zijn voor rekening van de tussenpersoon.

7.7 De tussenpersoon kan geen garanties afgeven met betrekking tot de exacte leverdatum. Leveringstermijnen zijn slechts indicatief en vertragingen geven de koper geen recht op schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

Betaling

8.1 Tenzij anders overeengekomen, dienen de door de koper verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen veertien dagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de koper de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

8.2 Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nooit een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de koper geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

8.3 De koper heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de tussenpersoon te melden.

8.4 In geval van wanbetaling van de koper heeft de tussenpersoon behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de koper kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

Intellectuele eigendom 9.1 De tussenpersoon behoudt zich de rechten en bevoegdheden voor die hem toekomen op grond van de Auteurswet en andere intellectuele wet- en regelgeving.

9.2 Alle door de tussenpersoon verstrekte stukken, zoals rapporten, adviezen, ontwerpen, schetsen, tekeningen, software enz., zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door de koper en mogen niet door hem zonder voorafgaande toestemming van de tussenpersoon worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt, of ter kennis van derden worden gebracht.

9.3 De tussenpersoon behoudt tevens het recht de door de uitvoering van de werkzaamheden toegenomen kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen strikt vertrouwelijke informatie van de koper ter kennis van derden wordt gebracht.

Klachtenregeling 10.1 Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de koper de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de tussenpersoon.

10.2 Bij de tussenpersoon ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de tussenpersoon binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de koper een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

10.3 Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

10.4 Klachten die niet binnen een redelijke termijn na constatering worden ingediend, komen niet in aanmerking voor behandeling, tenzij de koper aannemelijk kan maken dat hij de klacht niet eerder kon indienen.

Overige bepalingen 11.1 Op elke overeenkomst tussen de tussenpersoon en de koper is Nederlands recht van toepassing.

11.2 Geschillen tussen de koper en de tussenpersoon zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar de tussenpersoon gevestigd is, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.

11.3 Partijen zullen pas een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.

11.4 Voor zover door regels van dwingend recht niet anders wordt voorgeschreven, zullen alle geschillen die mochten ontstaan naar aanleiding van de overeenkomst worden voorgelegd aan de bevoegde Nederlandse rechter.

Wijziging van de algemene voorwaarden

12.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, offerte en overeenkomst tussen de tussenpersoon en de koper, tenzij van deze voorwaarden door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

12.2 De laatste versie van de algemene voorwaarden is altijd de geldende versie en is beschikbaar op de website van de tussenpersoon.

12.3 De tussenpersoon is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Eventuele wijzigingen treden in werking op het aangekondigde tijdstip van inwerkingtreding. De tussenpersoon zal de gewijzigde voorwaarden tijdig aan de koper kenbaar maken.

12.4 Indien de koper een voorgestelde wijziging niet wenst te accepteren, kan hij tot de datum waarop de nieuwe voorwaarden van kracht worden de overeenkomst ontbinden tegen deze datum of op de ontvangstdatum van de opzegging indien deze na de ingangsdatum van de wijziging valt.

12.5 De tussenpersoon behoudt zich het recht voor om de inhoud van haar website en de algemene voorwaarden op elk moment te wijzigen of te verwijderen zonder voorafgaande kennisgeving.

12.6 Voor zover niet anders is bepaald in deze algemene voorwaarden, blijven alle bepalingen van de overeenkomst tussen de tussenpersoon en de koper onverminderd van kracht.

12.7 In geval van tegenstrijdigheid tussen bepalingen van de overeenkomst en deze algemene voorwaarden, prevaleren de bepalingen van de overeenkomst.

Kosten van herroeping

13.1 Indien een consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, draagt hij de kosten van het terugzenden van de goederen.

13.2 Indien een consument een bedrag heeft betaald, zal de tussenpersoon dit bedrag zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de herroeping, terugbetalen. Terugbetalingen worden gedaan via dezelfde betaalmethode die voor de aankoop is gebruikt, tenzij de consument uitdrukkelijk instemt met een andere betaalmethode en de tussenpersoon deze methode accepteert. Voorwaarde voor terugbetaling is dat het product reeds is ontvangen door de tussenpersoon of leverancier, of dat er een sluitend bewijs van volledige terugzending wordt geleverd.

13.3 In geval van beschadiging van het product als gevolg van onzorgvuldige behandeling door de consument, is de consument aansprakelijk voor waardevermindering van het product.

Klachten en geschillen

14.1 Indien de koper een klacht heeft, dient hij deze schriftelijk aan de tussenpersoon kenbaar te maken.

14.2 Een klacht schort de verplichtingen van de koper of de tussenpersoon niet op, tenzij de tussenpersoon schriftelijk anders aangeeft.

14.3 Een klacht over de uitvoering van de overeenkomst dient binnen zeven (7) dagen nadat de koper de gebreken heeft ontdekt, schriftelijk en met opgave van redenen te worden ingediend.

14.4 Op een klacht wordt binnen 14 dagen na de datum van ontvangst door een gemachtigde gereageerd. Indien een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt de klager binnen 14 dagen geïnformeerd en wordt er een indicatie gegeven van de termijn waarbinnen de klacht wordt afgehandeld.

14.5 De tussenpersoon heeft te allen tijde minimaal vier (4) weken de tijd om een klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze periode wordt de klacht beschouwd als een geschil zoals bedoeld in artikel 15.8.

14.6 Indien de tussenpersoon een klacht gegrond verklaart, zal hij naar keuze de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren. Indien een klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, wordt de klacht beschouwd als een geschil zoals bedoeld in artikel 15.8.

14.7 Indien de klager een consument is, kan hij ook een klacht indienen bij het Europees ODR-platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/) voor bemiddeling in klachten.

14.8 Voor alle geschillen voortvloeiend uit de overeenkomst of betreffende de algemene voorwaarden is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing, ongeacht de woonplaats van de koper of een derde, en is de exclusieve bevoegdheid van de rechtbank van toepassing, tenzij dwingende wettelijke bepalingen de bevoegdheid van een andere rechtbank rechtvaardigen.

14.9 De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag is uitgesloten.

Garanties

15.1 De tussenpersoon staat ervoor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

15.2 Een door de tussenpersoon, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de tussenpersoon kan doen gelden.

15.3 Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten moeten binnen 7 dagen na levering aan de tussenpersoon schriftelijk worden gemeld. Terugzending van de producten moet worden gedaan in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.

15.4 De garantieperiode van de tussenpersoon komt overeen met de fabrieksgarantieperiode. De tussenpersoon is echter nooit verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen met betrekking tot het gebruik of de toepassing van de producten.

15.5 De garantie geldt niet indien:

  • De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
  • De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de tussenpersoon en/of op de verpakking behandeld zijn;
  • De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

Privacy

16.1 De tussenpersoon respecteert de privacy van de consument en draagt er zorg voor dat persoonlijke informatie vertrouwelijk wordt behandeld.

16.2 De persoonlijke gegevens van de consument worden opgenomen in een klantenbestand van de tussenpersoon voor de uitvoering van de overeenkomst met de consument.

16.3 De tussenpersoon verstrekt geen persoonlijke gegevens aan derden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de consument, tenzij dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst of indien de tussenpersoon daartoe wettelijk verplicht is.

16.4 Meer informatie over het privacybeleid van de tussenpersoon is te vinden op de website van de tussenpersoon.

Toepasselijk recht en geschillenbeslechting

17.1 Op alle rechtsbetrekkingen waarbij de tussenpersoon partij is, is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing, ook indien aan een verbintenis geheel of gedeeltelijk in het buitenland uitvoering wordt gegeven of indien de consument zijn woonplaats in het buitenland heeft.

17.2 De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag wordt uitgesloten.

17.3 Geschillen tussen de consument en de tussenpersoon zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar de tussenpersoon gevestigd is.

Aanvullende of afwijkende bepalingen

18.1 Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Verwerking en afhandeling

We doen ons best om de meeste bestellingen binnen 1-3 werkdagen te verwerken (exclusief weekenden en feestdagen), nadat we je bevestigings-e-mail hebben ontvangen. Je ontvangt een nieuwe melding wanneer je bestelling wordt verzonden.

Verzendkosten en schattingen

We bieden gratis standaardverzending voor alle bestellingen bij onze leveranciers. De voorbereiding van de bestelling duurt ongeveer 1-3 werkdagen, daarna duurt de verzending doorgaans tussen 3-6 werkdagen. Hoewel import en douane voor bepaalde bestemmingen de verzendtijd kunnen verlengen.

  • Je bestelling kan onderworpen zijn aan douanekosten en belastingen (inclusief btw) die verschuldigd zijn zodra een zending je land van bestemming bereikt. Velari is niet verantwoordelijk voor deze kosten, indien ze worden geheven, en ze zijn jouw verantwoordelijkheid als klant.
  • Houd rekening met vertragingen door feestdagen of andere onvoorziene omstandigheden.

Hoe kan ik de status van mijn bestelling controleren?

Je kunt de status van je bestelling op elk moment controleren op onze pagina voor ordertracering.

  • Voer je bestelnummer en e-mailadres in
  • Klik op "Volg mijn bestelling"

Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je van ons een e-mailbericht met een trackingnummer waarmee je de status kunt controleren. Houd 48 uur rekening totdat de tracking-informatie beschikbaar is.

Als je je bestelling niet binnen 30 dagen na ontvangst van je verzendbevestigings-e-mail hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via info@velari.nl met je naam en bestelnummer, en we zullen dit voor je nakijken.

Restituties, retouren en ruilen

Bekijk onze restitutierichtlijnen.

We accepteren retouren tot 30 dagen na levering, indien het artikel ongebruikt is en zich in de originele staat bevindt. We vergoeden het volledige bestelbedrag minus de verzendkosten voor de retourzending.

Verloren, beschadigde of gestolen bestellingen

Als je bij aankoop de Groene Verzendbescherming voor je bestelling hebt gekocht en je pakket verloren is gegaan, gestolen of beschadigd is, kun je als volgt een vervanging aanvragen:

  1. Ga naar reorder.corso.com of stuur een e-mail naar info@velari.nl.
  1. Je hebt je bestelnummer en de e-mailadres nodig waarmee je je bestelling hebt geplaatst. Je bestelnummer vind je in de bevestigings-e-mail.
  1. Zodra je hebt aangegeven of het pakket beschadigd, verloren of gestolen is en je de aanvraag hebt voltooid, ontvang je een bevestiging voor de vervangende bestelling.

Let op:

  • De Groene Verzendbescherming is een optionele service die je bij aankoop kunt toevoegen.
  • De vervangende bestelling wordt verzonden zodra de originele bestelling is bevestigd als verloren, gestolen of beschadigd.

We hopen dat je bestelling snel en probleemloos bij je aankomt. Als je nog vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groeten,

Het Velari team